§1
DEFINICJE

OPERATOR - firma "Sport Media", z siedzibą w Łodzi, ul Stalowa 5, NIP: 727-253-12-12,
REGON: 100158130, realizująca usługi hostingowe pod nazwą "GFL".

ABONENT - osoba fizyczna lub osoba prawna zawierająca z Operatorem umowę o świadczenie usług hostingowych.

USŁUGA HOSTINGOWA - Usługa polegająca na utrzymaniu na serwerach Operatora kont e-mail, stron www i wszelkiego rodzaju materiałów elektronicznych (plików) Abonenta i udostępnianie
ich w Internecie.

OKRES PRÓBNY - Okres, w którym Abonent ma prawo do bezpłatnego sprawdzenia jakości usług świadczonych przez Operatora. Okres próbny trwa nie dłużej niż 14 dni, a za jego początek uważa się moment złożenia zamówienia na usługę. W okresie próbnym Abonent może wygenerować transfer nie większy niż 5 GB. Przekroczenie tego limitu skutkuje natychmiastowym zakończeniem okresu próbnego. Operator ma prawo odmówić uruchomienia usługi w ramach Okresu próbnego bez podania przyczyn.

OKRES ABONAMENTOWY - maksymalny okres czasu przeznaczony na wykorzystanie parametrów usługi hostingowej, nie dłuższy niż do wyczerpania określonego w umowie limitu transferu.

LIMIT TRANSFERU - określony w specyfikacji usługi, możliwy do osiągnięcia w trakcie trwania okresu abonamentowego, limit ruchu mierzony na warstwie IP w kierunku z i do usługi. Do transferu zliczane są m.in. dane pobrane z serwera WWW, nagłówki protokołu HTTP, transfer generowany przez protokół FTP, SMTP, POP3 i inne usługi uruchomione na potrzeby Klienta.

DOSTĘPNOŚĆ USŁUG - widzialność usług serwera na pierwszym routerze poza siecią Operatora. Gwarancja dostępności usług dotyczy wszystkich urządzeń należących i zarządzanych przez Operatora oraz infrastruktury sieciowej Operatora. W czas dostępności usługi wliczane są przerwy dotyczące konserwacji systemu.


§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Abonentem a Operatorem o świadczenie usług hostingowych na warunkach wskazanych w Regulaminie, na czas trwania okresu abonamentowego, nie dłużej jednak niż do wyczerpania limitu transferu
  2. Zawierając umowę na podstawie zapisów Regulaminu (tj. w zależności od okoliczności: zamawiając usługę, dokonując wpłaty lub przystępując do korzystania z usługi opłaconej za pośrednictwem osoby trzeciej) Klient oświadcza, iż zapoznał się i akceptuje w całości Regulamin.
  3. Abonent ma prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od daty jej zawarcia, bez podania przyczyn, poprzez złożenie pisemnej deklaracji.
  4. Abontent wyraża zgodę na przesyłanie mu przez Operatora informacji handlowych, drogą elektroniczną bądź pocztą.
  5. Operator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w dniu opublikowaniu nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Operatora.
  6. Nieznajomość regulaminu nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń wobec Operatora.
§3
OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ABONENTA
  1. Abonent w momencie zawarcia umowy z Operatorem jest zobowiązany do podania pełnych i prawdziwych danych adresowych oraz w przyszłości do bezzwłocznego poinformowania o jakichkolwiek zmianach w tym zakresie. Wszelkie konsekwencje związane z niespełnieniem tego warunku ponosi Abonent.
  2. Abonent zobowiązuje się do terminowego dokonywania płatności.
  3. Abonent zobowiązuje się do korzystania z usług świadczonych przez Operatora w sposób nienaruszający praw osób trzecich (dóbr osobistych, praw autorskich), dobrych obyczajów, ani przepisów prawa oraz ponosi odpowiedzialność za sposób wykorzystania usługi przez podmioty trzecie, którym Abonent udostępnia usługę.
  4. Abonent zobowiązuje się do nie zamieszczania i rozpowszechniania informacji zawierających treści o charakterze bezprawnym, ogólnie przyjęte jako erotyczne i/lub pornograficzne oraz do zamieszczania serwisów o zawartości warezowej.
  5. W przypadku uzyskania przez Operatora informacji o korzystaniu przez Abonenta z usługi niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie bądź niezgodnie z przepisami prawa, Operator ma prawo zawiesić świadczenie usługi i udostępnić dane Abonenta odpowiednim organom władzy publicznej.
  6. W przypadku uzyskania przez Operatora informacji o korzystaniu przez Abonenta z usługi, dla publikowania naruszających prawa autorskie osób trzecich, Operator ma prawo zablokować dostęp do tych danych bądź zawiesić świadczenie usługi.
  7. Abonent zobowiązuje się do współpracy w zwalczaniu bezprawnych działań użytkowników, którym Abonent udostępnia usługę, w szczególności do podania danych umożliwiających identyfikację użytkownika odpowiednim organom władzy publicznej.
§4
OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ OPERATORA
  1. Operator jest zobowiązany do realizowania usług zamówionych przez Abonenta z należytą starannością. Operator nie ponosi jednak odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi z przyczyn leżących po stronie innych podmiotów.
  2. Operator zastrzega sobie prawo do robienia możliwie krótkich przerw technicznych w funkcjonowaniu usługi, koniecznych do konserwacji systemu. Operator dołoży starań by ewentualne przerwy następowały w czasie mniejszego obciążenia, tak by były one jak najmniej dokuczliwe dla Abonenta.
  3. Operator gwarantuje dostępność usługi hostingowej w trakcie trwania okresu abonamentowego na poziomie 99% w skali roku.
  4. W przypadku wystąpienia przerw w działaniu usługi w trakcie trwania opłaconego okresu abonamentowego, których łączny czas trwania przekroczy maksymalny dopuszczalny czas niedostępności usługi (1% w skali roku), Operator, po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji Abonenta, zobowiązuje się do przedłużenia okresu abonamentowego usługi o 2 dni za każde rozpoczęte 24 godziny łącznego czasu trwania przerw. Operator nie będzie w inny sposób ponosić odpowiedzialności za krótszą dostępność usługi.
  5. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe w wyniku braku ciągłości realizacji usługi spowodowanym działaniem lub zaniechaniem osób trzecich.
  6. Operator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe wykorzystanie usługi przez Abonenta.
  7. Operator nie ponosi odpowiedzialności za treści opublikowane na stronach internetowych Operatora.
  8. Operator nie ponosi odpowiedzialności za korzyści utracone przez Abonenta.
  9. Odpowiedzialność Operatora jest w każdym przypadku ograniczona do wartości opłaty wniesionej przez Klienta.
§5
ZAMÓWIENIE USŁUGI I PŁATNOŚCI
  1. Operator zobowiązuje się do aktywowania usługi w ciągu 48 godzin od momentu złożenia zamówienia.
  2. Operator w momencie aktywowania usługi prześle Abonentowi za pomocą poczty elektronicznej fakturę pro forma, z terminem zapłaty 14 dni.
  3. Po dokonaniu przed Abonenta płatności opisanej w fakturze pro forma, Operator wystawi Abonentowi fakturę VAT.
  4. W razie niezapłacenia faktury pro forma, okres korzystania z usługi będzie zaliczony jako okres próbny, a po jego zakończeniu Operator zaprzestanie świadczenia usługi i usunie ze swoich twardych dysków wszelkie pliki należące do Abonenta.
  5. W przypadku niezapłacenia przez Abonenta w określonym terminie faktury pro forma za przedłużenia usługi na kolejny okres abonamentowy, Operator ma prawo bezzwłocznie zawiesić świadczenie usługi. Operator będzie miał obowiązek jeszcze przez 30 dni zachować pliki należące do Abonenta, a potem może je usunąć. W przypadku zapłacenia faktury do 30 dni po terminie, Operator wznowi świadczenie usługi niezwłocznie po stwierdzeniu dokonania przelewu. Do okresu abonamentowego zostanie zaliczony okres, w trakcie którego usługa była zawieszona.
  6. O zbliżającym się końcu okresu abonamentowego Operator poinformuje Abonenta za pomocą poczty elektronicznej 21 dni przed jego zakończeniem. Operator prześle również Abonentowi fakturę pro forma, którą Abonent będzie musiał zapłacić, jeśli będzie miał zamiar przedłużyć okres abonamentowy.
  7. Abonent dokonuje przedłużenia okresu abonamentowego poprzez opłacenie faktury pro forma.
  8. Operator zastrzega sobie prawo zmiany cen świadczonych usług. Nowe ceny będą podawane w zaktualizowanym cenniku dostępnym na stronie internetowej Operatora i będą obowiązywać od dnia wprowadzenia zmiany. Operator może indywidualnie ustalić z Abonentem cenę usługi.
  9. Zmiana ceny usługi w trakcie trwania bieżącego okresu abonamentowego nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów dla Abonenta do końca opłaconego okresu abonamentowego usługi i nie uprawnia też Abonenta do domagania się zwrotu części zapłaconej wcześniej kwoty.
  10. Wszelkie płatności dokonywane przez Abonenta na rzecz Operatora będą realizowane w formie przelewu na wskazane konto. Jeśli w imieniu Abonenta płatności dokonywać będzie osoba trzecia, Abonent jest zobowiązany poinformować Operatora o tym fakcie i podać dane niezbędne do identyfikacji przelewu.
  11. W przypadku braku możliwości identyfikacji przelewu, jest on odsyłany do Zleceniodawcy przelewu po 21 dniach od jego przyjęcia.
  12. Rezygnacja Abonenta z usługi, przed upływem okresu abonamentowego, nie stanowi podstawy do zwrotu całości lub jakiejkolwiek części wniesionych opłat.
  13. W przypadku dokonania niepełnej płatności, przelew jest zwracany, a fakturę uznaje się za nieopłaconą.
  14. Wszelkie koszty bankowe związane z dokonywaniem płatności pokryje Abonent.
§6
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I TAJEMNICA
  1. Operator zobowiązuje się do przestrzegania tajemnicy związanej z danymi Abonenta zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, zastrzegając prawo do opublikowania nazwy firmy i adresu strony jej internetowej na własnej liście referencyjnej.
  2. Obie strony zobowiązane są do zachowania w tajemnicy wszelkich ustaleń, w tym ceny za jaką usługa została sprzedana.
§7
REKLAMACJE
  1. Abonent ma prawo złożyć reklamację w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi przez Operatora. Reklamacja powinna mieć formę pisemną i powinna być wysłana na adres korespondencyjny Operatora (skr. pocztowa 24, 90-972 Łódź 6)
  2. Reklamacja powinna zawierać uzasadnienie jej złożenia oraz żądany sposób usunięcia zarzucanego Operatorowi naruszenia.
  3. Przed udzieleniem odpowiedzi, Operator ma prawo poprosić Abonenta o dodatkowe wyjaśnienia (za pomocą poczty elektronicznej bądź telefonicznie), a Abonent jest zobowiązany udzielić wyczerpujących wyjaśnień.
  4. Operator jest zobowiązany odpowiedzieć pisemnie na reklamację w terminie 14 dni, od daty jej wpłynięcia. Odpowiedź powinna zawierać informację czy reklamacja jest przez Operatora uznana. Jeśli reklamacja nie zostanie uznana, to Operator powinien tą decyzję uzasadnić. Jeśli reklamacja zostanie uznana, odpowiedź powinna zawierać propozycję usunięcia naruszenia.
  5. Jeśli reklamacja zostaje uznana, s proponowany sposób usunięcia naruszeń jest satysfakcjonujący dla obu stron, jest on bezzwłocznie wprowadzany w życie.
§8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie zapisy Kodeksu Cywilnego.
  2. Wszelkie spory wynikające z niniejszego Regulaminu będzie rozstrzygał sąd właściwy dla siedziby Operatora.
  3. Regulamin obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2006.